Екскурсія: що відбувається за кулісами ток-шоу «Протилежний погляд»
Вже більше двох років минуло, відколи волиняни вперше побачили на екранах суспільно-політичне ток-шоу "Протилежний погляд".
Відтоді проект змінився: колектив став значно більшим і досвідченішим, зросла аудиторія прихильників ток-шоу. Вихід у прямий ефір – одне з останніх досягнень, яким чи не найбільше пишаються творці ток-шоу, - пише Василь Бідун на сторінках Конкуренту.
Створення кожного випуску передачі – нелегкий процес, який вимагає злагодженої і ефективної роботи всіх його учасників.
Конкурент побував за кулісами ток-шоу і поспостерігав за секретами підготовки ток-шоу "Протилежний погляд LIVE".
***
Вибір актуальної теми, робота над сценарієм, запрошення гостей, реклама в медіа, налаштування обладнання у студії – ці та інші етапи підготовки залишаються за кадром, а телеглядач, який вмикає телевізор у п'ятницю ввечері, лише чує незмінне: "В прямому ефірі Протилежний погляд LIVE" і майже 1 годину насолоджується цікавим дійством, отримуючи при цьому актуальну і важливу інформацію.
ХТО Є ХТО
Над суспільно-політичним ток-шоу Волині працює велика команда: продюсер, редактор, режисери, ведучі, сценаристи, оператори, звукорежисери, інженери, титрувальники. Кожен з них виконує конкретну функцію і є важливим членом команди.
Продюсер проекту – Тарас Шкітер. Він постійно думає над розвитком і вдосконаленням ток-шоу, аналізує й оцінює його, як цілісний продукт.
Диригентами "складного механізму людей та техніки" в "оркестрі" під назвою "Протилежний погляд LIVE" є режисери ток-шоу, Сергій Шараєвський та Вікторія Поліщук.
Головні дійові особи передачі – її ведучі Галина Падалко й Тарас Шкітер. Перебуваючи під прицілом камер, вони щотижня намагаються "розкрити" своїх гостей якомога ширше. Головне – не переступити межу об'єктивності, а виконувати роль модераторів дуелі.
Редактор проекту – Олександра Куртєєва – закулісний командувач проекту. Вона невтомно домовляється з гостями, забезпечує супроводження ток-шоу у медіапросторі та тримає кожен етап підготовки на контролі.
А "конкурентні" журналісти Андрій Лучик та Руслан Пилипчук, які працюють сценаристами передачі, забезпечують її гострими й цікавими запитаннями.
"ЦЕ ОКРЕМА ТЕМА, ЯК ВИБИРАЄТЬСЯ ТЕМА"
"Все починається з вибору теми", – зауважує продюсер Тарас Шкітер.
Щовівторка команда збирається й обговорює актуальні проблеми, які можна обговорювати на передачі.
"Це окрема тема, як вибирається тема", – дещо з гумором каже режисер Сергій Шараєвський.
Іноді, розповідає він, доводиться добряче "поламати голову" над проблематикою передачі. А деколи життя саме підштовхує цікаву тему для розмови.
Ідея створити інтерв'ю з митрополитом Луцьким та Волинським Михаїлом виникла в продюсера Тараса Шкітера.
"Думка запросити митрополита до мене прийшла на Різдво. Тоді в ток-шоу був місяць перерви. Я в той момент читав багато ЗМІ, газет, книжок. Я думав за віру, мораль і що це тісно переплітається з нашим життям", – розповідає він.
"Митрополит впливає на людей. Так само, як і політик. Тому й вирішили його запросити", – пригадує Тарас Шкітер.
Колектив ток-шоу вирішив будувати розмову з митрополитом, ґрунтуючись на конкретних діях церкви та їхніх наслідках для населення.
"Постало питання – про що з ним говорити. Для мене важливим було те, що він займає жорстку позицію щодо Московського патріархату. Мені хотілося дізнатися, який зв'язок він має з органами місцевого самоврядування. Було цікаво, як живе церква, за що живе", – розповідає Тарас Шкітер.
Кругозір "Протилежного погляду" не обмежується місцевими проблемами, а часто охоплює питання загальноукраїнські, які стосуються кожного. До прикладу, обговорення медичної реформи та її наслідків для волинян чи націоналізації ПриватБанку.
СЦЕНАРІЙ: ЩОБ ВСЕ ПЛАВНО ПОЧАЛОСЯ І ГАРНО ЗАКІНЧИЛОСЯ
Ще один етап підготовки до випуску – написання сценарію. Як каже Сергій Шараєвський, його треба продумати так, щоб у ньому все плавно почалося і гарно закінчилося.
Завдання написання сценарію, зрозуміло, покладено на сценаристів. "Головним болем" для них часто стає складність теми, в якій потрібно довго розбиратися.
"Інколи бувають досить складні теми для мене. Для прикладу, про медичну реформу: довелося один день витратити на вивчення матеріалів", – зауважує сценарист Руслан Пилипчук.
Часом труднощі виникають з тим, щоб підготувати сюжет вчасно.
"Найскладніше вписатися в дедлайни. Часто буває, що до останнього збираєш інформацію, щоб у п'ятницю ввечері вона була максимально свіжою", – розповідає Андрій Лучик.
Під час підготовки сценарій може "пережити" до чотирьох правок, каже Шараєвський. Визначення кінцевої його версії – обов'язок режисера. У цьому завданні далеко не останню роль відіграє досвід.
"Мій внутрішній режисер визначає, коли класно написано, а коли ні. Я бачу на папері, чи "вистрелить" сценарій, чи ні", – зауважує Сергій Шараєвський.
З ГОСТЕМ ВАЖЛИВО НАЛАГОДИТИ КОНТАКТ
Спілкування з гістьми: запрошення, обговорення деталей участі в ток-шоу – частина підготовки, якою займається редактор Олександра Куртєєва.
Вона розповідає, що з людиною важливо налагодити контакт з перших хвилин. Дати зрозуміти, що участь в програмі – чудова нагода.
Запросити на інтерв'ю митрополита Михаїла, каже редактор, було не складно. Щоправда, виникла потреба обговорити, яке вбрання одягне керівник УПЦ КП на Волині на передачу.
"Я дивилася його попередній ефір на телебаченні. Головні убори в нього є різні: високі низькі. Нам для ефіру було краще, щоб він прийшов у невисокому головному уборі. Я запитала прес-секретаря митрополита, чи це можливо. Він погодився", – розповідає Олександра Куртєєва.
Вона наголошує, що всі запрошені зазвичай погоджувалися взяти участь в ток-шоу.
"Щодо народних депутатів, Ігор Гузь чи Ірина Констанкевич одразу зголосилися на участь в програмі. Ігор Лапін був не проти, однак в період, коли передача мала вийти в ефір, у нього були парламентські дні в Києві. Він каже: "Я на будь-яку тему готовий, лише не в ті дні", – пригадує Олександра.
МУЛЬТИМЕДІА РОБИТЬ ТОК-ШОУ ДИНАМІЧНІШИМ
Для створення повноцінної картинки вагому роль у "Протилежному погляді" відіграє мультимедійний супровід: відеосюжети, графіки, досьє – все що буде на екрані.
Монтажем сюжетів та відеороликів займається режисер Вікторія Поліщук.
"Відео та фотоматеріали допомагають краще розкрити тему, додають динаміки. Дуже часто ми робимо посилання на видання та цитати, щоб показати глядачу та гостям, що ми не самі це придумали, а що є реальне джерело інформації, на яке ми опираємось, якщо запитання провокативні", – пояснює вона.
Олександра Куртєєва, своєю чергою, рекламує ток-шоу в соціальній мережі Facebook, теле-, радіо- й онлайн-медіа.
ЗА КІЛЬКА ГОДИН ДО ЕФІРУ
Команда "Протилежного погляду" приходить в студію завчасно: за 2-2,5 години до ефіру. Працівники беруться готувати студію: монтують декорації, виставляють світло, налаштовують необхідну техніку.
До кожного гостя, розповідає Сергій Шараєвський, потрібен окремий підхід, щоб створити приємну атмосферу та гарну загальну "картинку". Він контролює процес виставлення світла та камер.
"Всі люди індивідуальні, тому висвітлити їх треба індивідуально", – каже він.
З наближенням ефіру починає кипіти робота в ефірній апаратній, налаштовуються звукорежисери.
Учасники ток-шоу, як правило, з'являються в студії за 15-20 хвилин до ефіру. Їм роблять мейкап, чіпляють мікрофони. Кожен з членів команди займає свої місця, розпочинається відлік до прямого ефіру – "and action!" – програма починається.
"Тут цілий мурашник, який крутиться", – підсумовує режисер Шараєвський.
ПРЯМИЙ ЕФІР: БЕЗ ПРАВА НА ПОМИЛКУ
"Ми працюємо без права на помилку. Як ведучі, так і ті, хто забезпечує технічну частину процесу", – наголошує ведуча ток-шоу Галина Падалко.
Онлайн-трансляція, на думку Вікторії Поліщук, викликає довіру в глядачів.
"Тут немає шансів "щось підрізати" або почати говорити спочатку", – каже вона.
"ПРОТИЛЕЖНИЙ ПОГЛЯД" ЯК БРЕНД
"Протилежний погляд" – це не команда одного продюсера чи режисера, а злагоджений годинниковий механізм", – стверджує ведуча Галина Падалко.
"Кожен з нас знає, за що він відповідає, кожна дія відбувається вчасно", – додає вона.
Сергій Шараєвський підтверджує: "Сила ланцюга перевіряється його слабкими ланками. У нас всі ланки сильні", – каже він.
Та кінцева ціль проекту – створити бренд "Протилежний погляд".
"Хочеться зробити "Протилежний погляд", як бренд. Не важливо, чи там Шкітер ведучий, чи ні. Не важливо, хто режисер. Важливо, що є передача і довіра до неї. І команда ця має бути як механізм: постійно робити якісний продукт, незважаючи ні на що", – наголошує Тарас Шкітер.
Автор: Василь БІДУН. Фото автора
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Відтоді проект змінився: колектив став значно більшим і досвідченішим, зросла аудиторія прихильників ток-шоу. Вихід у прямий ефір – одне з останніх досягнень, яким чи не найбільше пишаються творці ток-шоу, - пише Василь Бідун на сторінках Конкуренту.
Створення кожного випуску передачі – нелегкий процес, який вимагає злагодженої і ефективної роботи всіх його учасників.
Конкурент побував за кулісами ток-шоу і поспостерігав за секретами підготовки ток-шоу "Протилежний погляд LIVE".
***
Вибір актуальної теми, робота над сценарієм, запрошення гостей, реклама в медіа, налаштування обладнання у студії – ці та інші етапи підготовки залишаються за кадром, а телеглядач, який вмикає телевізор у п'ятницю ввечері, лише чує незмінне: "В прямому ефірі Протилежний погляд LIVE" і майже 1 годину насолоджується цікавим дійством, отримуючи при цьому актуальну і важливу інформацію.
ХТО Є ХТО
Над суспільно-політичним ток-шоу Волині працює велика команда: продюсер, редактор, режисери, ведучі, сценаристи, оператори, звукорежисери, інженери, титрувальники. Кожен з них виконує конкретну функцію і є важливим членом команди.
Продюсер проекту – Тарас Шкітер. Він постійно думає над розвитком і вдосконаленням ток-шоу, аналізує й оцінює його, як цілісний продукт.
Диригентами "складного механізму людей та техніки" в "оркестрі" під назвою "Протилежний погляд LIVE" є режисери ток-шоу, Сергій Шараєвський та Вікторія Поліщук.
Головні дійові особи передачі – її ведучі Галина Падалко й Тарас Шкітер. Перебуваючи під прицілом камер, вони щотижня намагаються "розкрити" своїх гостей якомога ширше. Головне – не переступити межу об'єктивності, а виконувати роль модераторів дуелі.
Редактор проекту – Олександра Куртєєва – закулісний командувач проекту. Вона невтомно домовляється з гостями, забезпечує супроводження ток-шоу у медіапросторі та тримає кожен етап підготовки на контролі.
А "конкурентні" журналісти Андрій Лучик та Руслан Пилипчук, які працюють сценаристами передачі, забезпечують її гострими й цікавими запитаннями.
"ЦЕ ОКРЕМА ТЕМА, ЯК ВИБИРАЄТЬСЯ ТЕМА"
"Все починається з вибору теми", – зауважує продюсер Тарас Шкітер.
Щовівторка команда збирається й обговорює актуальні проблеми, які можна обговорювати на передачі.
"Це окрема тема, як вибирається тема", – дещо з гумором каже режисер Сергій Шараєвський.
Іноді, розповідає він, доводиться добряче "поламати голову" над проблематикою передачі. А деколи життя саме підштовхує цікаву тему для розмови.
Ідея створити інтерв'ю з митрополитом Луцьким та Волинським Михаїлом виникла в продюсера Тараса Шкітера.
"Думка запросити митрополита до мене прийшла на Різдво. Тоді в ток-шоу був місяць перерви. Я в той момент читав багато ЗМІ, газет, книжок. Я думав за віру, мораль і що це тісно переплітається з нашим життям", – розповідає він.
"Митрополит впливає на людей. Так само, як і політик. Тому й вирішили його запросити", – пригадує Тарас Шкітер.
Колектив ток-шоу вирішив будувати розмову з митрополитом, ґрунтуючись на конкретних діях церкви та їхніх наслідках для населення.
"Постало питання – про що з ним говорити. Для мене важливим було те, що він займає жорстку позицію щодо Московського патріархату. Мені хотілося дізнатися, який зв'язок він має з органами місцевого самоврядування. Було цікаво, як живе церква, за що живе", – розповідає Тарас Шкітер.
Кругозір "Протилежного погляду" не обмежується місцевими проблемами, а часто охоплює питання загальноукраїнські, які стосуються кожного. До прикладу, обговорення медичної реформи та її наслідків для волинян чи націоналізації ПриватБанку.
СЦЕНАРІЙ: ЩОБ ВСЕ ПЛАВНО ПОЧАЛОСЯ І ГАРНО ЗАКІНЧИЛОСЯ
Ще один етап підготовки до випуску – написання сценарію. Як каже Сергій Шараєвський, його треба продумати так, щоб у ньому все плавно почалося і гарно закінчилося.
Завдання написання сценарію, зрозуміло, покладено на сценаристів. "Головним болем" для них часто стає складність теми, в якій потрібно довго розбиратися.
"Інколи бувають досить складні теми для мене. Для прикладу, про медичну реформу: довелося один день витратити на вивчення матеріалів", – зауважує сценарист Руслан Пилипчук.
Часом труднощі виникають з тим, щоб підготувати сюжет вчасно.
"Найскладніше вписатися в дедлайни. Часто буває, що до останнього збираєш інформацію, щоб у п'ятницю ввечері вона була максимально свіжою", – розповідає Андрій Лучик.
Під час підготовки сценарій може "пережити" до чотирьох правок, каже Шараєвський. Визначення кінцевої його версії – обов'язок режисера. У цьому завданні далеко не останню роль відіграє досвід.
"Мій внутрішній режисер визначає, коли класно написано, а коли ні. Я бачу на папері, чи "вистрелить" сценарій, чи ні", – зауважує Сергій Шараєвський.
З ГОСТЕМ ВАЖЛИВО НАЛАГОДИТИ КОНТАКТ
Спілкування з гістьми: запрошення, обговорення деталей участі в ток-шоу – частина підготовки, якою займається редактор Олександра Куртєєва.
Вона розповідає, що з людиною важливо налагодити контакт з перших хвилин. Дати зрозуміти, що участь в програмі – чудова нагода.
Запросити на інтерв'ю митрополита Михаїла, каже редактор, було не складно. Щоправда, виникла потреба обговорити, яке вбрання одягне керівник УПЦ КП на Волині на передачу.
"Я дивилася його попередній ефір на телебаченні. Головні убори в нього є різні: високі низькі. Нам для ефіру було краще, щоб він прийшов у невисокому головному уборі. Я запитала прес-секретаря митрополита, чи це можливо. Він погодився", – розповідає Олександра Куртєєва.
Олександра Куртєєва зустрічає митрополита Михаїла та прес-секретаря церкви Віталія Собка перед ефіром
Вона наголошує, що всі запрошені зазвичай погоджувалися взяти участь в ток-шоу.
"Щодо народних депутатів, Ігор Гузь чи Ірина Констанкевич одразу зголосилися на участь в програмі. Ігор Лапін був не проти, однак в період, коли передача мала вийти в ефір, у нього були парламентські дні в Києві. Він каже: "Я на будь-яку тему готовий, лише не в ті дні", – пригадує Олександра.
МУЛЬТИМЕДІА РОБИТЬ ТОК-ШОУ ДИНАМІЧНІШИМ
Для створення повноцінної картинки вагому роль у "Протилежному погляді" відіграє мультимедійний супровід: відеосюжети, графіки, досьє – все що буде на екрані.
Монтажем сюжетів та відеороликів займається режисер Вікторія Поліщук.
"Відео та фотоматеріали допомагають краще розкрити тему, додають динаміки. Дуже часто ми робимо посилання на видання та цитати, щоб показати глядачу та гостям, що ми не самі це придумали, а що є реальне джерело інформації, на яке ми опираємось, якщо запитання провокативні", – пояснює вона.
Олександра Куртєєва, своєю чергою, рекламує ток-шоу в соціальній мережі Facebook, теле-, радіо- й онлайн-медіа.
ЗА КІЛЬКА ГОДИН ДО ЕФІРУ
Команда "Протилежного погляду" приходить в студію завчасно: за 2-2,5 години до ефіру. Працівники беруться готувати студію: монтують декорації, виставляють світло, налаштовують необхідну техніку.
До кожного гостя, розповідає Сергій Шараєвський, потрібен окремий підхід, щоб створити приємну атмосферу та гарну загальну "картинку". Він контролює процес виставлення світла та камер.
"Всі люди індивідуальні, тому висвітлити їх треба індивідуально", – каже він.
Традиційний стрім Галини Падалко перед прямим ефіром, в якому вона просить митрополита Михаїла передати привіт глядачам
З наближенням ефіру починає кипіти робота в ефірній апаратній, налаштовуються звукорежисери.
Учасники ток-шоу, як правило, з'являються в студії за 15-20 хвилин до ефіру. Їм роблять мейкап, чіпляють мікрофони. Кожен з членів команди займає свої місця, розпочинається відлік до прямого ефіру – "and action!" – програма починається.
"Тут цілий мурашник, який крутиться", – підсумовує режисер Шараєвський.
ПРЯМИЙ ЕФІР: БЕЗ ПРАВА НА ПОМИЛКУ
"Ми працюємо без права на помилку. Як ведучі, так і ті, хто забезпечує технічну частину процесу", – наголошує ведуча ток-шоу Галина Падалко.
Онлайн-трансляція, на думку Вікторії Поліщук, викликає довіру в глядачів.
"Тут немає шансів "щось підрізати" або почати говорити спочатку", – каже вона.
Студія та апаратна: дві частини одного цілого. Їхня злагоджена робота дає змогу ток-шоу виходити онлайн
"ПРОТИЛЕЖНИЙ ПОГЛЯД" ЯК БРЕНД
"Протилежний погляд" – це не команда одного продюсера чи режисера, а злагоджений годинниковий механізм", – стверджує ведуча Галина Падалко.
"Кожен з нас знає, за що він відповідає, кожна дія відбувається вчасно", – додає вона.
Сергій Шараєвський підтверджує: "Сила ланцюга перевіряється його слабкими ланками. У нас всі ланки сильні", – каже він.
Та кінцева ціль проекту – створити бренд "Протилежний погляд".
"Хочеться зробити "Протилежний погляд", як бренд. Не важливо, чи там Шкітер ведучий, чи ні. Не важливо, хто режисер. Важливо, що є передача і довіра до неї. І команда ця має бути як механізм: постійно робити якісний продукт, незважаючи ні на що", – наголошує Тарас Шкітер.
Автор: Василь БІДУН. Фото автора
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі 0
Останні новини
Відомі лучани - про те, чого хочуть жінки
08 березень, 2017, 16:26
Екскурсія: що відбувається за кулісами ток-шоу «Протилежний погляд»
08 березень, 2017, 15:59
Тетяна Єремеєва розповіла, як прийшла у медицину
08 березень, 2017, 15:49
У Луцьку водій втік з місця аварії
08 березень, 2017, 13:49