У Луцьку диякон відрікся від світу
У Свято-Покровському храмі міста Луцька постригли у монахи 23-річного диякона Свято-Стрітенського жіночого монастиря Богдана Контуру.
Про це повідомили 30 березня у прес-службі Волинської єпархії УПЦ МП.
Монаший постриг здійснював після вечірньої служби владика Ніфонт
Монах розповів, що ще зі школи мріяв про чернечий шлях. «Після школи вступив у семінарію. Під час навчання були різні спокуси, сподівався, може, знайду матушку і одружуся. Але потяг до монашества переважив, тому прийняв целібат», - сказав диякон.
Газета «Дзвони Волині» так описує обряд постригу:
Напівтемний храм, світло з’являється лише при вході. Зі свічками у руках стоять монахи у чорних мантіях і клобуках. Між ними – босоніж, в одній лише сорочці до п’ят, простоволосий – майбутній монах.
Як тільки починає співати хор, він падає долу і на якусь мить завмирає. Лицем донизу, руки в сторони – ніби білий хрест на підлозі. Потім починає повзти вперед, до амвону. На середині храму він другий раз на хвильку простягається на підлозі, і третій раз – вже перед самим амвоном.
Перед самим олтарем майбутній монах встає, і владика Ніфонт починає з ним розмову. Спочатку архієрей питає: «Що прийшов, брате, припадаючи до святого жертвеника?». Майбутній монах каже, що бажає постницького життя.
Потім починаються питання для випробування рішучості: «Чи по своїй волі приступаєш до Господа? Чи згоден відректися від світу? Чи залишишся в монастирі до останнього подиху? Чи збережеш себе в дівстві і невинності до смерті? Чи приймаєш всі устави і правила монашеського життя? Чи будеш терпіти всю тісноту і скорботу іночеського життя заради Царства небесного?»
На всі ці питання Богдан відповідає ствердно, даючи таким чином монашеські обітниці.
Після прочитання молитов архієрею приносять ножиці. Він кладе їх на Святе Євангеліє і потім тричі кидає вниз, а приймаючий постриг тричі піднімає їх з землі і дає владиці. Це останнє випробування перед самим обрядом, що символізує свободу вибору.
Після цього митрополит Ніфонт хрестоподібно постригає йому волосся і нарікає новим іменем – Іоанн на честь Іоанна Руського. Це робиться на знак того, щоб разом з іменем він почав і нове життя, присвячене лише Богу.
Після постригу монаха Іоанна наряджають у чернечий одяг. Спочатку поверх сорочки одягають параман – чотирикутний плат із зображенням хреста та інших знарядь тортур Спасителя, і хрест - як символ приборкання пристрастей та нагадування про страждання Христа.
Потім – чорну рясу, що іменується «одяг веселощів і радості духовної», її підперізують шкіряним поясом «на умертвіння тіла і оновлення духу».
Слідом за рясою одягають мантію, що в чині постригу називається «риза спасіння і броня правди». Вона - дуже простора, без рукавів, на вітру розвівається, як крила ангелів. Це означає, що монах, як ангел, завжди повинен бути готовим до всякої Богоугодної справи.
На голову одягають намітку – покривало смирення, і камілавку – шолом спасіння.
Нове взуття - монашеські сандалі – означає готовність іти в світ і нести благу вість про спасіння.
Вручають меч духовний – вервицю, щит віри – ручний хрест. Дають запалену свічу, що означає готовність бути «світлом для світу».
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Про це повідомили 30 березня у прес-службі Волинської єпархії УПЦ МП.
Монаший постриг здійснював після вечірньої служби владика Ніфонт
Монах розповів, що ще зі школи мріяв про чернечий шлях. «Після школи вступив у семінарію. Під час навчання були різні спокуси, сподівався, може, знайду матушку і одружуся. Але потяг до монашества переважив, тому прийняв целібат», - сказав диякон.
Газета «Дзвони Волині» так описує обряд постригу:
Напівтемний храм, світло з’являється лише при вході. Зі свічками у руках стоять монахи у чорних мантіях і клобуках. Між ними – босоніж, в одній лише сорочці до п’ят, простоволосий – майбутній монах.
Як тільки починає співати хор, він падає долу і на якусь мить завмирає. Лицем донизу, руки в сторони – ніби білий хрест на підлозі. Потім починає повзти вперед, до амвону. На середині храму він другий раз на хвильку простягається на підлозі, і третій раз – вже перед самим амвоном.
Перед самим олтарем майбутній монах встає, і владика Ніфонт починає з ним розмову. Спочатку архієрей питає: «Що прийшов, брате, припадаючи до святого жертвеника?». Майбутній монах каже, що бажає постницького життя.
Потім починаються питання для випробування рішучості: «Чи по своїй волі приступаєш до Господа? Чи згоден відректися від світу? Чи залишишся в монастирі до останнього подиху? Чи збережеш себе в дівстві і невинності до смерті? Чи приймаєш всі устави і правила монашеського життя? Чи будеш терпіти всю тісноту і скорботу іночеського життя заради Царства небесного?»
На всі ці питання Богдан відповідає ствердно, даючи таким чином монашеські обітниці.
Після прочитання молитов архієрею приносять ножиці. Він кладе їх на Святе Євангеліє і потім тричі кидає вниз, а приймаючий постриг тричі піднімає їх з землі і дає владиці. Це останнє випробування перед самим обрядом, що символізує свободу вибору.
Після цього митрополит Ніфонт хрестоподібно постригає йому волосся і нарікає новим іменем – Іоанн на честь Іоанна Руського. Це робиться на знак того, щоб разом з іменем він почав і нове життя, присвячене лише Богу.
Після постригу монаха Іоанна наряджають у чернечий одяг. Спочатку поверх сорочки одягають параман – чотирикутний плат із зображенням хреста та інших знарядь тортур Спасителя, і хрест - як символ приборкання пристрастей та нагадування про страждання Христа.
Потім – чорну рясу, що іменується «одяг веселощів і радості духовної», її підперізують шкіряним поясом «на умертвіння тіла і оновлення духу».
Слідом за рясою одягають мантію, що в чині постригу називається «риза спасіння і броня правди». Вона - дуже простора, без рукавів, на вітру розвівається, як крила ангелів. Це означає, що монах, як ангел, завжди повинен бути готовим до всякої Богоугодної справи.
На голову одягають намітку – покривало смирення, і камілавку – шолом спасіння.
Нове взуття - монашеські сандалі – означає готовність іти в світ і нести благу вість про спасіння.
Вручають меч духовний – вервицю, щит віри – ручний хрест. Дають запалену свічу, що означає готовність бути «світлом для світу».
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі 6
дуже правильний вчинок. Якби так зробили всі християни, а саме дали б обітницю жити в "дівстві і невинності до смерті", то вони б самоліквідувались :))).
Помиляєтесь друже. Якбитак зробили всі християни, а ще і виконали ці обітниці, то цілий світ став би християнським. Апостол Павел також не мав дружини, але он скільки християн "наплодив".
І тоді зникли б exабочені, без всяких обітниць. От було б класно.
дякую що черговий раз показуєте свою любов до ближнього свого :))))
такі як ти на любов не заслуговують, а тільки на те, що навколо себе сіють...
як і кожен з нас...
Останні новини
«Мобільний терорист» відібрав телефон і вимагав 5 тисяч за повернення
31 березень, 2012, 11:01
У Луцьку диякон відрікся від світу
31 березень, 2012, 10:13
Ще одне польське місто обурилося через Бандеру-лучанина
31 березень, 2012, 09:27
31 березня на Волині: гортаючи календар
31 березень, 2012, 08:17