«Ми не ображали релігійних почуттів» – організатори фестивалю театрів у Луцьку
Організатори фестивалю театрів «Мандрівний вішак» вважають, що використання руїн церкви Іоана Богослова не ображає релігійних почуттів вірян.
«Ми вагалися стосовно того чи варто загострювати дискусію, виставляючи свої аргументи на захист ідеї зіграти виставу на місці колишньої церкви. Однак, ми не маємо морального права просто відмовчатися, адже звинувачення стосуються і наших гостей – театру «Жуки» із Донецька», - йдеться в заяві, опублікованій на сайті театру «ГаРмИдЕр».
«Ми вважаємо, що використання руїн церкви для показу «Антігони» не дає жодних підстав для образи будь-чиїх релігійних почуттів. Непохитності нашим переконанням додають глядачі та учасники фестивалю, які, на відміну від Віталія Собка, бачили виставу. Отож, цитуємо деякі з них», - кажуть організатори.
ЧИТАТИ БІЛЬШЕ ПРО «МАНДРІВНИЙ ВІШАК»
Окрім того, на сайті опублікувалу думку доктора філологічних наук, професора Марії Моклиці щодо заяви депутата.
«Софокл — видатний драматург, засновник трагедії європейського зразка, який жив задовго до народження Христа і створення християнства. Чи міг Софокл, твір якого прозвучав на руїнах християнської церкви, осквернити це місце? У ХІІІ столітті Данте, видатний представник християнської культури, знавець Біблії і теології, у своєму видатному творі «Божественна комедія» зміг помістити в християнському раю представників грецько-римської культури, акцентувавши середньовічну легенду про відвідини пекла Христом після розп’яття: з метою врятувати найбільш достойних язичників. Минуло потому два століття, і Європа піднесла античний світ як видатну культуру, з якої сама виросла. Від часів Відродження вже ніхто не вважає античну культуру ворожою християнству. Це дві рівновеликі частини європейської культури», - каже вона.
«Трагедія Софокла утверджує високі духовні цінності, а тому не може бути наругою над християнською святинею. Крім того, театр «Жуки» хоч і експериментальний, але виявив максимальну чемність щодо першоджерела, слідував і духу, і букві Софокла. Судячи з атмосфери, самі руїни не мали нічого проти цієї постановки. Втім, у всі часи політики користувалися релігією задля власної мети. Згадаємо, як ще не так давно у храмах нашого міста розміщували спортзали, склади і клуби, і змовчимо про осквернення», - вважає фахівець.
Насамкінець додали думку учасника фестивалю з Києва Антона Камашева.
«Театр в наше время, зачастую, несет в себе больше света и добра, чем церковь, как это не прискорбно! Я верующий православный, но не считаю оскорбительным для своих религиозных чувств тот факт, что театральная постановка игралась в Храме! Да и прошли, слава Богу, уже давно те времена, когда всех актеров по определению считали грешниками!», - висловився митець.
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
«Ми вагалися стосовно того чи варто загострювати дискусію, виставляючи свої аргументи на захист ідеї зіграти виставу на місці колишньої церкви. Однак, ми не маємо морального права просто відмовчатися, адже звинувачення стосуються і наших гостей – театру «Жуки» із Донецька», - йдеться в заяві, опублікованій на сайті театру «ГаРмИдЕр».
«Ми вважаємо, що використання руїн церкви для показу «Антігони» не дає жодних підстав для образи будь-чиїх релігійних почуттів. Непохитності нашим переконанням додають глядачі та учасники фестивалю, які, на відміну від Віталія Собка, бачили виставу. Отож, цитуємо деякі з них», - кажуть організатори.
ЧИТАТИ БІЛЬШЕ ПРО «МАНДРІВНИЙ ВІШАК»
Окрім того, на сайті опублікувалу думку доктора філологічних наук, професора Марії Моклиці щодо заяви депутата.
«Софокл — видатний драматург, засновник трагедії європейського зразка, який жив задовго до народження Христа і створення християнства. Чи міг Софокл, твір якого прозвучав на руїнах християнської церкви, осквернити це місце? У ХІІІ столітті Данте, видатний представник християнської культури, знавець Біблії і теології, у своєму видатному творі «Божественна комедія» зміг помістити в християнському раю представників грецько-римської культури, акцентувавши середньовічну легенду про відвідини пекла Христом після розп’яття: з метою врятувати найбільш достойних язичників. Минуло потому два століття, і Європа піднесла античний світ як видатну культуру, з якої сама виросла. Від часів Відродження вже ніхто не вважає античну культуру ворожою християнству. Це дві рівновеликі частини європейської культури», - каже вона.
«Трагедія Софокла утверджує високі духовні цінності, а тому не може бути наругою над християнською святинею. Крім того, театр «Жуки» хоч і експериментальний, але виявив максимальну чемність щодо першоджерела, слідував і духу, і букві Софокла. Судячи з атмосфери, самі руїни не мали нічого проти цієї постановки. Втім, у всі часи політики користувалися релігією задля власної мети. Згадаємо, як ще не так давно у храмах нашого міста розміщували спортзали, склади і клуби, і змовчимо про осквернення», - вважає фахівець.
Насамкінець додали думку учасника фестивалю з Києва Антона Камашева.
«Театр в наше время, зачастую, несет в себе больше света и добра, чем церковь, как это не прискорбно! Я верующий православный, но не считаю оскорбительным для своих религиозных чувств тот факт, что театральная постановка игралась в Храме! Да и прошли, слава Богу, уже давно те времена, когда всех актеров по определению считали грешниками!», - висловився митець.
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі 7
Останні новини
Найкраще «відкривати» закриту інформацію прокуратурою, – журналісти
03 жовтень, 2013, 09:38
Кабмін віддав Луцьку гроші за перевезення пільговиків
03 жовтень, 2013, 09:28
«Ми не ображали релігійних почуттів» – організатори фестивалю театрів у Луцьку
03 жовтень, 2013, 08:58
У місті на Волині людей «відрізали» від тепла
03 жовтень, 2013, 08:48
Отже. Для початку церквам (усім) було би непогано навчитись оскверняти обличчя міста недолугими антиестетичними перебудовами, а історичних споруд, якими вони користуються.
Взагалі дивно чути про таке мракобісся в 21 ст. в країні, що прямує в Європу.
от чому піп обовязково повинен мати бороду? як це впливає на богоугодність?