У центральному храмі УПЦ КП на Волині Різдво відсвяткували на день раніше
Святкове Різдвяне Богослужіння у луцькому Свято-Троїцькому соборі Української православної церкви Київського патріархату відбулося на день раніше – 6 січня. Це зробили, аби мати змогу показати різдвяне Богослужіння у прямому ефірі Волинського телебачення.
«Так, дійсно. 6 січня у нас було урочисте богослужіння. Справа в тому, що щороку різдвяну службу у нас транслює Волинське телебачення. Ми надаємо цій трансляції великого значення, тому що багато людей її чекають. Є багато людей на Волині, які з певних причин не можуть прийти до церкви на святкову службу. І подивитися, послухати службу в телевізійному ефірі для таких людей – досить важливо. Тому дуже багато залежало цього року від телетрансляції», - пояснив прес-секретар єпархії, протоієрей Віталій Собко.
«Так сталося, що цього року нам обласне телебачення не знайшло можливості транслювати Різдвяне Богослужіння 7 січня, як це було раніше, оскільки цього роки вони транслювали службу різдвяну УПЦ Московського патріархату», - пояснив прес-секретар.
Він додав, що, зі слів представників Волинської обласної держтелерадіокомпанії, рішення транслювати Різдвяну службу Божу 7 січня саме з УПЦ МП телевізійники прийняли з міркувань паритетності інтересів. Мовляв, минулого разу транслювали одних, тепер будемо інших.
«Ми багато дискутували, як вийти з цієї ситуації… Після розгляду різних варіантів владика визначився, що потрібно буде транслювати богослужіння, яке буде 6 числа», - пояснив Віталій Собко.
«Так вийшло цього року, що надвечір’я Різдва Христового припало на неділю. Неділя сама по собі є святковим днем. В цей день немає місця для суму, тому що неділя – це день, коли ми згадуємо Воскресіння Христове», - сказав речник Волинської єпархії УПЦ КП.
«З іншого боку, за правилами, Богослужіння Різдва Христового починаються ще 6 числа. Відправляється зранку вечірня Різдва Христового, і священнослужитель переоблачається в білі ризи», - додав він.
«Тому ми і відправили таке Богослужіння. Воно дещо нагадувало вже саме різдвяне Богослужіння», - сказав Віталій Собко.
«Все, що ми змінили, щоб надати Службі Божій більшої святості, – це те, що під час служби 6 січня було прочитане різдвяне послання Патріарха. Зазвичай ми читаємо його 7 числа. Й, окрім того, ми колядували», - розповів прес-секретар.
«В принципі, якщо так іти за суворим уставом, то тут не було ніяких порушень, тому що устав не забороняє прочитати різдвяне послання патріарха раніше. Та й колядувати раніше ніхто не може заборонити, тому що коляда – це швидше народна традиція: співами прославляти Спасителя. Але тим не менше, це виглядало зовні, ніби вже різдвяна служба», - сказав протоієрей Віталій Собко.
Отець Віталій Собко запевнив, що загалом миряни поставилися нормально до того, що Різдвяна Літургія була відправлена на день раніше.
«Але не можна сказати, що не було іншої реакції. Я отримав електронного листа з вимогами пояснити, чому так вчинили. Було певне непорозуміння, тому що, якщо своїм парафіянам ми могли пояснити, то, можливо, ті, хто бачив по телевізору, не завжди розуміли, чому так відбувається. Хто звертався, я пояснював, що нічого страшного не сталося», - сказав прес-секретар Волинської єпархії УПЦ КП.
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
«Так, дійсно. 6 січня у нас було урочисте богослужіння. Справа в тому, що щороку різдвяну службу у нас транслює Волинське телебачення. Ми надаємо цій трансляції великого значення, тому що багато людей її чекають. Є багато людей на Волині, які з певних причин не можуть прийти до церкви на святкову службу. І подивитися, послухати службу в телевізійному ефірі для таких людей – досить важливо. Тому дуже багато залежало цього року від телетрансляції», - пояснив прес-секретар єпархії, протоієрей Віталій Собко.
«Так сталося, що цього року нам обласне телебачення не знайшло можливості транслювати Різдвяне Богослужіння 7 січня, як це було раніше, оскільки цього роки вони транслювали службу різдвяну УПЦ Московського патріархату», - пояснив прес-секретар.
Він додав, що, зі слів представників Волинської обласної держтелерадіокомпанії, рішення транслювати Різдвяну службу Божу 7 січня саме з УПЦ МП телевізійники прийняли з міркувань паритетності інтересів. Мовляв, минулого разу транслювали одних, тепер будемо інших.
«Ми багато дискутували, як вийти з цієї ситуації… Після розгляду різних варіантів владика визначився, що потрібно буде транслювати богослужіння, яке буде 6 числа», - пояснив Віталій Собко.
«Так вийшло цього року, що надвечір’я Різдва Христового припало на неділю. Неділя сама по собі є святковим днем. В цей день немає місця для суму, тому що неділя – це день, коли ми згадуємо Воскресіння Христове», - сказав речник Волинської єпархії УПЦ КП.
«З іншого боку, за правилами, Богослужіння Різдва Христового починаються ще 6 числа. Відправляється зранку вечірня Різдва Христового, і священнослужитель переоблачається в білі ризи», - додав він.
«Тому ми і відправили таке Богослужіння. Воно дещо нагадувало вже саме різдвяне Богослужіння», - сказав Віталій Собко.
«Все, що ми змінили, щоб надати Службі Божій більшої святості, – це те, що під час служби 6 січня було прочитане різдвяне послання Патріарха. Зазвичай ми читаємо його 7 числа. Й, окрім того, ми колядували», - розповів прес-секретар.
«В принципі, якщо так іти за суворим уставом, то тут не було ніяких порушень, тому що устав не забороняє прочитати різдвяне послання патріарха раніше. Та й колядувати раніше ніхто не може заборонити, тому що коляда – це швидше народна традиція: співами прославляти Спасителя. Але тим не менше, це виглядало зовні, ніби вже різдвяна служба», - сказав протоієрей Віталій Собко.
Отець Віталій Собко запевнив, що загалом миряни поставилися нормально до того, що Різдвяна Літургія була відправлена на день раніше.
«Але не можна сказати, що не було іншої реакції. Я отримав електронного листа з вимогами пояснити, чому так вчинили. Було певне непорозуміння, тому що, якщо своїм парафіянам ми могли пояснити, то, можливо, ті, хто бачив по телевізору, не завжди розуміли, чому так відбувається. Хто звертався, я пояснював, що нічого страшного не сталося», - сказав прес-секретар Волинської єпархії УПЦ КП.
Бажаєте дізнаватися головні новини Луцька та Волині першими? Приєднуйтеся до нашого каналу в Telegram!
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі 147
Останні новини
На «Богдані» – спад виробництва майже на 40%
11 січень, 2013, 16:14
Земельники Волині обіцяють створювати «водоохоронні зони»
11 січень, 2013, 16:10
У центральному храмі УПЦ КП на Волині Різдво відсвяткували на день раніше
11 січень, 2013, 15:48
КУДИ ПІТИ У ВИХІДНІ: 11-17 січня
11 січень, 2013, 15:42
Однак, оскільки я зрозумів, Ви відноситесь до УПЦ КП. В мене до Вас зустрічне запитання. Якщо станеться об"єднання православних церков в Україні, Вам доведеться єднатись з усім православним світом, навіть з росіянами і з Кирилом, що Ви тоді казатемите???
Це цинічно.
Віряни мають готуватись до святої вечері а тут Христос народився
Владика Михаіл не правий
За таке прийдеться відповісти перед Богом
Владика Яків в труні перевернувся
Треба звертатись до Філарета
Хіба , що тут зібрались одні атеісти
А тепер роз"ясню Вам ваше питання. Я священик, а мої прихожани для мене,як і для всіх священиків, брати і сестри. Тому-то ми звертаємось до людей "брати і сестри", а не "шановне стадо", "барани" чи ще якось там.
Уявіть, що Церква - це родина. Якщо у Вас є брат, Ви ж його не рахуєте напів-богом, він так само людина. Однак, якщо Вам брат скаже: "Позич 5000 - ви позичаєте", а якщо стороння людина скаже теж саме - Ви цього не зробите. Ось Церква - це велика родина, в якій всі одне одному (принаймні повинні бути) як родичі. Відноситись з любов"ю, терпінням та добром. А до всіх інших людей людське ставлення. Попросили Вас допомогти, наприклад, перевести бабусю через дорогу - Ви ж не питатимете її якої вона конфесії, а просто зробите це і все.
Ай ні..., ви так не зробите, бо щвиденько втратите своє нагріте містечько :)))).
А стосовно того священика, який сказав Вам таке - це його особиста справа, я за інших розписуватись не стану.
с вас, с сект налога не берут!!!
Вам бабло давай + голубизна = педофилия.
Короче, гореть вам в аду, если таковой есть.
ПС. а в очі слабо таке сказати?
Може розум зявиться? :)))
Бог не хоче смерті грішника, але щоб всі спаслись - сказано у Св.Письмі. Але якщо людина свідомо відштовхує від себе Бога,тим самим запрошує на Його місце диявола.
2. Раз мова зайшла про біблію. Як ваше посилання пристосувати до, наприклад, Ананія і Сапфіри?
2.Тут трішки інша ситуація. Господь, в особах Ананії і Сапфіри застерігає усіх християн від того, що вони зробили. Однак, ми знаємо лише тільки те, що вони померли, а яка їх подальша доля - нам не відомо.(це кажу Вам, щоб попередити запитання типу "А хіба Бог добрий, якщо Він так вчинив?")
2) Церква - це організм, керований Богом - Тіло Христове, тому, всі рішення стосовно канонізації приймаються не тільки з людської волі, а керуючись Волею Божественою. Тому-то ми говоримо, що Святий Дух керує Церквою. Якщо щось було би не так, це вже давно стало би явним і було би відкинуто. Я не зможу Вам цього пояснити, оскільки бачу, що Ви вороже налаштовані до всіх цих питань.
3) Ми нікого не перед чим не змушуємо вклякати, у кожного свй розум і своя воля. Хочеш, молись, хочеш хули Бога. В церкву ніхто нікого не заганяє, тому тут без притензій.
Для прикладу. Людина може хоча б вужем звиватися в красномовстві, але нічого не зробить проти вчителя математики дискутуючи в питанні "скільки буде 2+3". Він ніколи не скаже це, мовляв, промисел піфагора і вважатиме питання вичерпаним. Ви ж позиціонуючи себе як вчителі християнства, починаєте буксувати в полеміці з будь-ким, хто не хоче сліпо сприймати на віру ні ваші слова ні біблію і піддає одне й друге аналізу.
26 І став Мойсей у брамі табору й сказав: Хто за Господа до мене! І зібралися до нього всі Левіїні сини.
27 І сказав він до них: Так сказав Господь, Бог Ізраїлів: Припашіть кожен меча свого на стегно своє, перейдіть, і верніться від брами до брами в таборі,
і повбивайте кожен брата свого, і кожен приятеля свого, і кожен ближнього свого.
Пятикнижжя, Числа, 25, 4-5
4 І сказав Господь до Мойсея: Візьми всіх голів народу, та й повішай їх для Господа навпроти сонця. І відвернеться палючий Господній гнів від Ізраїля.
5 І сказав Мойсей до Ізраїлевих суддів: Позабивайте кожен мужів своїх, приліплених до пеорського Ваала.
Матвій 15, 22-26
22 І ось жінка одна хананеянка, із тих околиць прийшовши, заголосила до Нього й сказала: Змилуйся надо мною, Господи, Сину Давидів, демон тяжко дочку
мою мучить!
23 А Він їй не казав ані слова. Тоді учні Його, підійшовши, благали Його та казали: Відпусти її, бо кричить услід за нами!
24 А Він відповів і сказав: Я посланий тільки до овечок загинулих дому Ізраїлевого...
25 А вона, підійшовши, уклонилась Йому та й сказала: Господи, допоможи мені!
26 А Він відповів і сказав: Не годиться взяти хліб у дітей, і кинути собакам...
Повторення закону, 7, 1-2
1 Коли Господь, Бог твій, уведе тебе до того Краю, куди ти входиш, щоб заволодіти ним, то Він вижене численні поганські народи перед тобою: хіттеянина,
і ґірґашеянина, і амореянина, і ханаанеянина, і періззеянина, і хіввеянина, і євусеянина, сім народів, численніших та міцніших за тебе.
2 І коли дасть їх Господь, Бог твій, тобі, то ти їх понищиш: конче учиниш їх закляттям, не складеш із ними заповіту, І НЕ БУДЕШ ДО НИХ МИЛОСЕРДНИЙ.
Вихід, 12, 12-14
12 І перейду Я тієї ночі в єгипетськім краї, і повбиваю в єгипетській землі кожного перворідного від людини аж до скотини. А над усіма єгипетськими богами вчиню Я суд. Я Господь!
13 І буде та кров вам знаком на тих домах, що там ви, і побачу ту кров, і обмину вас. І не буде між вами згубної порази, коли Я вбиватиму в єгипетськім краї.
14 І стане той день для вас пам'яткою, і будете святкувати його, як свято для Господа на всі роди ваші! Як постанову вічну будете святкувати його!
Вихід, 12, 29-30
29 І сталося в половині ночі, і вдарив Господь в єгипетськім краї кожного перворідного, від перворідного фараона, що сидить на своїм престолі, аж до перворідного полоненого, що у в'язничному домі, і кожного перворідного худоби.
30 І встав фараон уночі, він та всі раби його, та ввесь Єгипет. І знявся великий зойк в Єгипті, бо не було дому, щоб не було там померлого!...
Матвій, 12, 30
30 Хто не зі мною, той проти мене.
Матвій, 10, 34-35
34 Не думайте, що Я прийшов, щоб мир на землю принести, Я не мир принести прийшов, а меча.
35 Я ж прийшов порізнити чоловіка з батьком його, дочку з її матір'ю, і невістку з свекрухою її.
Перше послання апостола Павла до коринтян, 16, 22
22 Коли хто не любить Господа, нехай буде проклятий!
Так, буду в неділю В Луцьку. Є Велике бажання поспілкуватись, як завжди :)))). [email protected]
Якщо Вам непотрібне християнство, йдіть в будизм. А уроки християнської етики у школах - факультативні. Якщо Ви немаєте бажання, щоб Ваша дитина слухала викладача цього предмету - пишете відмову і все. Повірте мені, алкоголь і цигарки принесли більше шкоди - однак з ними так не боряться як з Церквою. Ще 2000 років назад Христос казав до своїх учнів:"Мене гнали і вас гнатимуть..." Згадуючи ці слова, я знову і знову переконуюсь у тому, що християнство має сенс.
А гоніння -- це переслідування. Хто вас переслідує7 Церков набудували стільки, що навіть самі прихожани говорять -- перебор. Будь-яка акція влади вже не проводиться без попа. Вам надаються значні пільги, вам виділяються державні, абож з місцевих бюджетів кошти.Хіба це гоніння, травля? Тим більше цілеспрямована. Я, наприклад не чув, щоб під якийсь буддистський, язичницький чи інший храм безпроблемно виділяли зем.ділянки чи кошти. Так що не потрібно так казати. Церква має усі тепличні умови. Але вам мало. От якби ще люди не ставили під сумнів авторитет попа, закривали очі на розпутство і негідні вчинки попів, їх жадібність, навігластво і лицемірство, а незгідних саджали по тюрмах -- може б тоді церква хоч ненадовго, але вгамувалась.
Про все інше треба запитати у Exaboto і Богдана. Адже це для них християнство - помилка природи.
Якщо говорити про корінні віри, то я не думаю, що повернення до язичництва було би розумним кроком.
2. В чому недоречність прикладу Японії?
3. Я спілкуюся з християнином: у нього своя точка зору у мене своя на цю релігію -- це звичайна дискусія. Щодо хороших релігій. Я визнаю право кожного сповідувати те що він хоче. Тобто, мені може бути безглуздим уявлення людини про "щось, когось", я можу про це відкрито сказати. Але! Я не невязую своїх переконань. Типу -- не сповідуйте християнство, а сповідуйте іншу релігію. Разом з тим я не хочу, що б і мені вказували -- вір в христа, інакше ти безбожник. У нас в першу чергу світська держава, а вже потім усе інше. Так що в мене не запитувли про мої релігійні симпатії, я й не збирався їх пропагувати. Але раз таке питання виникло -- ведизм, древньоруське православ"я. Тобто язичництво по церковному. Хочете подискутувати на цю тему?
ПРО ЯКОГО з 2000 БОГІВ ви говоритте? Не про ісусца ж?... :)))))
не в деньгах счастье :)))
Різниця між баранами і вівцями дуже велика
Тому що, якщо вінчання у суботу ще якось можна виправдати(грецькими чинами і т.п..) то Різдвяне богослужіння у день різдвяного посту - вже ніяк не виправдаєте.
А тепер щодо трансляцій. Ви цього хотіли - принизити Київський Патріархат. Але не змогли. Забравши день трансляції, навіть у Різдво не змогли наповнити храмИК людьми. У неділю в соборі було значно більше людей, зауважте, 6 січня. Крім того, колядка - це прослвалення Христа, Скажіть, яке правило забороняє славити Христа не на Різдво? Чи поки не прийде 7 січня, Христос ще не народився? А кому ви молитеся перед тим упродовж року? Не Христу? А чиє Воскресіння ви славили минулої весни? Не Христа? Тоді чому ж ви, в т. ч. й на Службі кажете "Христос посеред нас", якщо Христос ще не народився. Правила - правилами, але навіть церковні чітко не окреслять тих неоціненних події для людства - народження Христа і потім Його Воскресіння. Звичайно, привселюдно колядувати влітку - не зрозуміють. Але якщо християнин згадає серед спеки колядку і про себе її заспіває, або поставить вдома диск з колядками чи Різдвяною Службою, то він - антихрист? Чи ненормальний? Ще раз кажу: славити Христа ніхто не забороняв ніколи в будь-який спосіб. Тепер конкретно щодо Служби. Звичайно, коли б у Київському Патріархаті відправили б Пасхальну святкову у Велику Суботу, це би був нонсенс. Тому що цей день несе смислове навантаження. Христа поховали у гробі і він ще не воскрес. За календарем. Але воскрес реально і давно, про що ми вже не один рік сповіщали один одному: "Христос Воскрес". І коли ще Великдень не настав, ми все одно знаємо, що Христос Воскрес. І віримо в Його найбільше чудо. Просто календар нас в дечому обмежує. Яке ж смислове навантаження на 6 січня7 Окрім того, що це переддень Різдва і Церква встановила суворий піст - ніякого. Якщо у Великий піс Воскресінню передує зрада Ісуса, Його страждання, Розп’яття і для справжнього християнина - великий сум, то перед Різдвом таких днів немає. Ми знаємо, що Христос народжується і від цього радіємо, а отже, колядуємо, славимо прихід Христа у світ. І зауважте, вчинили так, завдяки вам, вашій братній любові, брати з МП. Тому не топити треба один одного, а допомагати і робити кроки до зближення, інакше і вам буде важко боротися із сектами із тим, злом, яке зараз росте. А якщо зникнуть праведники, то й зникне Церква. Адже як писав Серафим Саровський: шлях до Раю буде встелений кістками духовенства. Є над чим задуматись.
Слово "фількина" походить від імені Філя абож Філарет, а вислів "фількина грамота" старий як світ, тому до чого тут церковно-слов"янська чи українська мови, я теж не розумію.
Стосовно того, що католики теж християни, то баптісти, адвентісти, методісти, квакери і т.п. теж християни - чогож ви їх в гості не кличите???
Словом, Вам я вже все сказав і бачу, що з Вами по суті справи говорити немає сенсу, бо жовч доведеться вигрібати відрами. Шануйтесь.
далі, тещо гопорять УПЦ КП - секта, ви хоть задумуєтесь про що говорите? розглянте позиції з тієї та іншої сторони.
До речі чому ніхто не згадує історії, що УПЦ МП не була визнаною більше 100 років, і коли пригрозили, підкупили, ось тоді її визнали.
Однак повернемось до теми телетрансляції. У нас ще є ТРК Аверс, чому ж їх не запросити??? Мова ж не йде про те, хто перший чи другий взявся транслювати, а про те, що заради того, щоб їх показали по телебаченню, вони переступили всі канони та устави. Ну уявіть, якби заради таких дрібниць почали б переносити богослужіння хто і куди хотів би.
Та і взагалі, по ПЕРШОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ були трансляції богослужінь усіх конфесій - у чому проблема???
Є питання, у яких можна було би зробити послаблення, однак це - відвертий перебор, що Ви, Анастасіє, це і Самі чудово бачите і розумієте.
Ось пункти, які були порушені:1.3. У коментарях заборонено:
- ображати людей;
- вживати матюки;
- висловлюватися не по темі матеріалу, який коментуєш;
- розміщувати рекламу і антирекламу (в т. ч. політичну, чорний піар);
- порушувати закони України.
Прийміть міри, оскільки тут половина коментарів або не по темі або з образами.
ще перед Другим Пришестям ми насмілюємось перед Господом судити один одного? Це ж гріх осуду. Не суди, і судимий не будеш! Дивилась у повторі дві трансляції. У вірних Київсько-
го Патріархату транслювалась служба Недільна. До речі, супроводжувалась достойним коментарем,дізналась багато цікавого.У нас транслювалась Рождественська служба. Але ж
Волинське телебачення не розірветься. Раніше нас транслювали по Аверсу,а упц кп по Волинському,і був спокій. То нехай так
і буде. Але хіба ми,прості християни,щось вирішуємо? Шкода,
що втручаються якісь політичні переконання! Тож давайте припинимо цю перепалку. І обнімемо один одного... І промовмо: З РОЖДЕСТВОМ!
Славімо його!
Тема закрита
СВЯТКУЄМО!