Інші люди? Про життя та проблеми нетрадиціоналів
Все своє свідоме життя я притримувався єдиної позиції щодо людей нетрадиційної орієнтації. Доки вони живуть своїм життям і не заважають мені жити своїм, я згоден ходити з ними у загальну громадську вбиральню, погоджуватись з їхнім існуванням та цілком нормально сприймати такий вибір. Як власний вибір кожного "ким бути" і "чим займатись". Погодьтесь, ми обираємо це самі і втручання держави чи суспільства в особисті справи кожного часто межує з реаліями тоталітарного режиму.
Я й досі дотримуюсь цієї позиції. Та мене хвилює різке та неоднозначне сприйняття представників секс-меншин в Україні. Це лише говорить про те, що нам досі важко миритись з існуванням "інших". Як це було свого часу з представниками субкультур, іноземцями, неграми, а тепер лесбійками, геями і трансвеститами.
Явище, яке прийшло з-за кордону змушує суспільство якимось чином реагувати. Реакція ця досить передбачувана. Суспільству, яке так болісно призвичаювалось до нових тенденцій у соціальних ролях, знову важко проковтнути те, що принесли "західні" вітри. Хоча трапилося це не вчора. А ще 10-15 років тому.
Будь-які акції в Україні в підтримку секс-меншин наштовхуються на хвилю агресії та нерозуміння. Кілька гучних випадків трапилося весною минулого року у Києві. Варто про них нагадати.
Третього травня у приміщенні кінотеатру "Жовтень" Євгенія Бєлорусець презентувала фотовиставку "Своя кімната", де були представлені фото, зроблені у кількох нетрадиційних сім'ях. Фото показували звичайне побутове життя квір-сімей, де насправді не було ні брутальності, ні порнографії, ні будь-чого іншого, що могло б викликати хвилю агресії та критики. Лише сам факт того, що на фото представники секс-меншин, які не приховують свої обличчя і почуття один до одного - у багатьох спровокувало обурення. У день відкриття виставки двоє людей вбігли до приміщення і ножем пошкодили майже половину виставлених робіт. Сумно те, що саме цей жест, який говорить про абсолютне несприйняття, відображає настрої більшої частини населення країни. Нам ще потрібно пройти табу над нетрадиціоналами, яке у Європі проходили останні 30 років.
Інший випадок - минулорічний гей-парад, який так і не відбувся через побиття головного організатора. Цього року його проводили під охороною близько тисячі беркутівців і міліціонерів. Та це аж ніяк не завадило прийти опонентам і всіляко намагатись зірвати акцію. Що цікаво - прийшли абсолютно ідейно різні табори: українські націоналісти і комуністи; православні київського і московського патріархатів, католики; врешті, козаки. Хто б міг подумати, що такі дива трапляються. Всіх їх об'єднала ненависть до нетрадиціоналів.
Американський соціолог Ерік Олін Райт, який цього року приїздив в Україну на запрошення Києво-Могилянської академії у своєму інтерв'ю для "ВВС Україна" поділився власними поглядом на проблеми секс-меншин: "Я вважаю, що глибоко аморально в плані людського існування, процвітання життя, говорити, що гомосексуальні сім’ї не повинні мати права всиновлювати дітей. Говорити, що їх слід позбавити права мати дітей через їхню сексуальну орієнтацію – це значить бути непоінформованим і дурним".
У Франції ще восени на вуличні демонстрації виходило 70 тис. людей, протестуючи проти можливості узаконення одностатевих шлюбів та дозволу на всиновлення дітей. Весною цього року в Парижі на вулиці вийшло близько мільйона протестувальників.
Це говорить про те, що навіть у толерантній Європі, яка особливо піклується про захист прав людей, в тому числі і
представників секс-меншин, настрої більшості не в їхню користь. Принаймні у Франції. Французи чітко дали це зрозуміти.
В свою чергу кілька європейських країн, серед яких Німеччина, Швеція та Британія, вже дозволили геям усиновлювати дітей. Одностатеві шлюби легалізовані в 11 країнах. 9 квітня цього року до них приєдналася і Франція.
Боротьба секс-меншин за власні права в Україні триватиме, доки їх не визнають. Так було з неграми в Америці сто років тому. Так було з геями і лесбійками останні десятиліття у Європі і США. Так буде і у нас. Тільки з відчутним запізненням.
Я й досі дотримуюсь цієї позиції. Та мене хвилює різке та неоднозначне сприйняття представників секс-меншин в Україні. Це лише говорить про те, що нам досі важко миритись з існуванням "інших". Як це було свого часу з представниками субкультур, іноземцями, неграми, а тепер лесбійками, геями і трансвеститами.
Явище, яке прийшло з-за кордону змушує суспільство якимось чином реагувати. Реакція ця досить передбачувана. Суспільству, яке так болісно призвичаювалось до нових тенденцій у соціальних ролях, знову важко проковтнути те, що принесли "західні" вітри. Хоча трапилося це не вчора. А ще 10-15 років тому.
Будь-які акції в Україні в підтримку секс-меншин наштовхуються на хвилю агресії та нерозуміння. Кілька гучних випадків трапилося весною минулого року у Києві. Варто про них нагадати.
Третього травня у приміщенні кінотеатру "Жовтень" Євгенія Бєлорусець презентувала фотовиставку "Своя кімната", де були представлені фото, зроблені у кількох нетрадиційних сім'ях. Фото показували звичайне побутове життя квір-сімей, де насправді не було ні брутальності, ні порнографії, ні будь-чого іншого, що могло б викликати хвилю агресії та критики. Лише сам факт того, що на фото представники секс-меншин, які не приховують свої обличчя і почуття один до одного - у багатьох спровокувало обурення. У день відкриття виставки двоє людей вбігли до приміщення і ножем пошкодили майже половину виставлених робіт. Сумно те, що саме цей жест, який говорить про абсолютне несприйняття, відображає настрої більшої частини населення країни. Нам ще потрібно пройти табу над нетрадиціоналами, яке у Європі проходили останні 30 років.
Інший випадок - минулорічний гей-парад, який так і не відбувся через побиття головного організатора. Цього року його проводили під охороною близько тисячі беркутівців і міліціонерів. Та це аж ніяк не завадило прийти опонентам і всіляко намагатись зірвати акцію. Що цікаво - прийшли абсолютно ідейно різні табори: українські націоналісти і комуністи; православні київського і московського патріархатів, католики; врешті, козаки. Хто б міг подумати, що такі дива трапляються. Всіх їх об'єднала ненависть до нетрадиціоналів.
Американський соціолог Ерік Олін Райт, який цього року приїздив в Україну на запрошення Києво-Могилянської академії у своєму інтерв'ю для "ВВС Україна" поділився власними поглядом на проблеми секс-меншин: "Я вважаю, що глибоко аморально в плані людського існування, процвітання життя, говорити, що гомосексуальні сім’ї не повинні мати права всиновлювати дітей. Говорити, що їх слід позбавити права мати дітей через їхню сексуальну орієнтацію – це значить бути непоінформованим і дурним".
У Франції ще восени на вуличні демонстрації виходило 70 тис. людей, протестуючи проти можливості узаконення одностатевих шлюбів та дозволу на всиновлення дітей. Весною цього року в Парижі на вулиці вийшло близько мільйона протестувальників.
Це говорить про те, що навіть у толерантній Європі, яка особливо піклується про захист прав людей, в тому числі і
представників секс-меншин, настрої більшості не в їхню користь. Принаймні у Франції. Французи чітко дали це зрозуміти.
В свою чергу кілька європейських країн, серед яких Німеччина, Швеція та Британія, вже дозволили геям усиновлювати дітей. Одностатеві шлюби легалізовані в 11 країнах. 9 квітня цього року до них приєдналася і Франція.
Боротьба секс-меншин за власні права в Україні триватиме, доки їх не визнають. Так було з неграми в Америці сто років тому. Так було з геями і лесбійками останні десятиліття у Європі і США. Так буде і у нас. Тільки з відчутним запізненням.
Якщо Ви зауважили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію
Коментарі 26
погоджуюся, що шлях один - ненависть мине з часом, як би боляче не було зараз людям з традиційними поглядами.
Мене коробить від агресивності просування "нетрадиційності" в наш уклад.Згодься, коли в деяких країнах визнають вживання слів "мама" і "тато" дискримінацією "нетрадиціоналів" якось не хочеться бути терпимим
до гей-активістів та їх ідей. І мимоволі приходить думка, а що буде далі, що мені потрібно буде робити, щоб показати свою толерантність до них.
Ну от, якось так.
з цим цілком погоджуюсь. європейська толерантність місцями доходить до абсурду. але та толерантність росте в міру того, як секс-меншини утискають і гноблять інші. якби цього не було, то, можливо вони б не отримали стільки прав і захисту.
так говорять ці підари, які хочуть всіх матии за дурня.
і нехай це гамбургернофільне створіння в себе в америці розказує, а не нас повчає. а ти меньше слухай, чи ти один з них?
тебе дивує об*єднаність у цьому питанні різних сил? поясню, що існують багатовікові традиції що до народження, хрещення, весілля, похорону - і це проходять всі незалежно від політичної, соціальної, майнової приналежності. але природньо в хлопця болт, у дівчини - гайка, тому їм є чим зайнятись і головне, виконати найважливішу функцію в житті - зачати, народити і виховати дитину.
тому не треба лізти зі своїм уставом у чужий монастир.
вийди на свій гей парад, я тобі твого тобі на вуха накручу.
Ще б пак. Тікі шо там латентний, бєрі више. Тєбє ж лучче знать, да?
Всех объединяет ненависть.
Всех объединяет одно желание -
Убивать, насиловать всех иных прочих.
Мне стыдно быть хорошим,
Стыдно быть хорошим...
© 1988
я особисто теж не приймаю всіх цих гомоштук, але, оскільки вони мені не заважають аж ніяк - нехай."неоціненне українське культурне надбання" в безпеці, якщо що. так само як "високий морально-етичний рівень" цієї пропащої країни, якому геї загрожують набагато менше, аніж Алєжка Тягнибік
Радує те, що ще не всі журналісти з глузду з'їхали
Дякую